Именно в града под тепетата е произведена първата за България бутилка от емблематичната напитка
Coca-Cola пуска на пазара в България специална лимитирана серия кенове от своята популярна напитка, посветена на Пловдив като европейската столица на културата за 2019 г. Жителите и гостите на града ще намерят серията от четири кена с тематичен дизайн, които представят емблематични за Пловдив исторически обекти – Балабановата къща, Античния театър, Римския стадион и Етнографския музей в града.
Партньорството между Coca-Cola и фондация „Пловдив – Европейска столица на културата 2019″ не е случайно, посочват от компанията. Именно в града под тепетата е произведена първата за България бутилка с етикет на кирилица.
Четирите кена Coca-Cola са в опаковки от 250 мл и с тематичен дизайн на знакови исторически места, които най-точно изразяват колко уникална и индивидуална по своя дух и характер е Европейската столица на културата 2019 г. Всеки от кеновете има QR код, който „отключва“ специални филтри за уникални снимки от Пловдив.
Балабановата къща е една от емблемите на Стария Пловдив. Историята ѝ започва в началото на ХIХ век с богатия пловдивски търговец хаджи Панайот Лампша. В края на столетието е закупена от Христо Геров, племенник на възрожденеца Найден Геров. Последният ѝ собственик е търговецът на дървен материал Лука Балабанов, чието име носи и до днес.
Античният театър е една от главните обществени сгради на античния Филипопол. Построен през 90-те години на I век сл.Хр.,по времето на император Домициан. Театърът е просъществувал до края на IV в. Той е сред най-добре запазените антични театри в света. Днес Античният театър в Пловдив е напълно адаптиран за съвременния културен живот на града. В него се провеждат различни по характер спектакли и концерти за около 3000 зрители.
Античният стадион на Флипопол е изграден през II век сл. Хр., по времето на император Адриан. Разположен между западния склон на Таксим тепе и източния склон на Сахат тепе, той е едно от най-внушителните съоръжения в града през този период. С приблизителни размери 240 м дължина и 50 м ширина, стадионът е събирал около 30 000 зрители.
Етнографският музей – Пловдив е вторият по големина у нас специализиран музей от такъв тип. Основан е през 1917 г., а от 1938 г. се помещава в Куюмджиевата къща – паметник на културата от национално значение.
Източник: https://www.economic.bg
@90