Ще инвестираме над 3 млн. лв. в ново строителство и модернизация |
Ивайло Иванов е управител на “Интер Експо Център” от 2012 г. Присъединява се към екипа на компанията през 2009 г. До 2008 г. последователно е участвал в проекти наKoelnmesse, Danzas Messen, Yorkshire Exhibition Services иMesse Frankfurt . Бил е част от екипа на ITE Group, Лондон, по реализацията на World Petroleum Congresв Южна Африка и Испания, същои на Moscow International Motor Show. Притежава магистърска степен по бизнес администрация от Кьолнския университет. До края на годината в “Интер Експо Център” ще се проведат над 30 големи изложения. Може ли да се каже, че това е рекорд в историята на комплекса? Да, 2018 г. ще бъде най-силната за нас от 10 години насам. През последните три-четири години се забелязва сериозно раздвижване както на броя на събитията, които се провеждат, така и на мащабите на традиционните ни изложения и конференции. Тези над 30 събития са само най-големите и са в изложбените зали. Освен тях домакинстваме и много конференции, фестивали, музикални събития. В конгресния ни център имаме над 300 събития и може да се каже, че почти всеки ден залите са ангажирани. В момента работим активно за календара ни за 2019 г., както и за някои от по-дългосрочните проекти за 2020 г. с международни партньори, които планират своята подготовка от по-рано. За пръв път в историята на фирмата ни се случва близо шест месеца в годината капацитетът ни да е запълнен 100%. Тази пролет имахме запитвания за няколко събития, които трябваше да откажем поради невъзможност да поемем. Кои са събитията, които “Интер Експо Център” ще домакинства за пръв път в историята си? Разделям ги на такива, на които сме организатор и домакин, и такива, на които сме само домакин. При първите тази година планираме две нови събития – едното е “Аутомотив експо София”, свързано с автомобилната индустрия (авточасти, компоненти, сервизно обслужване на автомобили). Дебютното издание ще е през октомври. Второто събитие е проект, който спряхме през 2009-2010 г. и сега рестартираме – изложение за текстилната индустрия “ТМТ експо”. На него ще се видят най-новите машини, технологии и материали за производство на дрехи и всичко, свързано с текстила. Обръщам внимание на две интересни събития, на които ще сме домакин. Едното е изложение за тютюневата промишленост World Tobacco Europe, което досега се е провеждало в Хамбург. Успяхме да спечелим доверието на организаторите, конкурирайки се за домакинството с още две държави, така че в края на май очаквайте по-различен тип събитие – с над 90% чуждестранни участници и посетители от Азия, Близкия изток, Европа. Другото е през септември – “Електромобилити експо”, посветено на актуални теми като бъдещи транспортни средства, околната среда и качеството на въздуха. Имате близък поглед върху индустрията с организирането на мащабни събития. Как се разви тя през годините? Как я промениха съвременните технологии? Ние се развиваме заедно с бизнеса, бих казал, че дори трябва да сме една крачка напред. Културата на фирмите да подготвят своето участие, да се представят по атрактивен начин, да предвидят съпътстваща програма и допълващи продукти, се повиши много през последните години. От друга страна, ние се стараем да предлагаме услуги, които да отговарят на нарастващите им изисквания и да осигурим подходяща атмосфера. В момента всяка индустрия минава през трансформация, буквално няма бранш, който да не е зависим от новите технологии. Едно изложение, конференция или семинар винаги има за цел да представи последните иновации в бранша. Много от продуктите, които се презентират, са свързани с дигитализацията и технологичното обновление. От друга стана, като организатор използваме все повече такива инструменти: дигитализацията и интернет пространството дават по-добри възможности за подготовката и комуникацията на едно събитие. Благодарение на новите технологии е много по-лесно да достигнем до нови и качествени посетители. Вече наблюдаваме засилено присъствие на посетители от региона – Сърбия, Македония, Румъния. Миналата година скопският панаир прекрати дейността си, което допълнително ни помага да привлечем повече бизнес посетители от македонския пазар. Надяваме се и на повече изложители в бъдеще. Кои нови бизнеси се насочват към местни и международни изложения? Електромобилите със сигурност са един от секторите, достигнал до развитие и мащаб, в който има нужда от изложение. Друг сектор са авточастите, които споменахме. През последните години у нас се направиха изключително много инвестиции в производството на автокомпоненти и узря моментът да създадем наше изложение на тази тема. В конферентната част силен е ИТ секторът. Всяко трето или четвърто събитие в конгресния ни център е свързано с ИТ индустрията, където темпът на развитие и необходимостта от постоянно обучение на кадрите изискват да има много на брой събития. Работим активно за привличане на повече международни събития. Всъщност преди година стартирахме “Българско конгресно бюро” заедно с НДК и група фирми от бранша – хотелиери, ресторантьори, кетъринг фирми. България е една от малкото държави в Европа и единствената в ЕС, която няма структура, промотираща държавата като локация за провеждане на международни събития. Това бюро заработи и тази седмица ще представи България във Франкфурт на най-голямото изложение, свързано със събитийната индустрия – IMEX. Надяваме се следващите две-три години да домакинстваме между 50 и 100 събития с международен характер. Европредседателството даде позитивен импулс в тази посока, защото и София, и България са непознати като дестинация за събитийния бизнес. Това председателство и срещите на високо ниво са сигнал към организаторите в чужбина, че ние сме способни да домакинстваме подобни събития. Надявам се да използваме инерцията за дългосрочно позициониране на събитийната карта на Европа. В каква посока планирате развитието на “Интер Експо Център”? Работим в две направления. Едното е разширяване на капацитета – миналата година купихме парцел, съседен на нашия, на който ще изградим още една изложбена зала с подземен паркинг. Всъщност ще удвоим капацитета на Зала 5, като я разширим. Освен това преди три години стартирахме дългосрочна програма за модернизация и обновление на базата. Първите зали на комплекса вече са на 17 години и имат нужда от това. Започнахме с инвестиции в общите части и санитарните помещения, предстои и мащабна инвестиция в реконструкция на всичките конгресни и семинарни зали. От какъв порядък са инвестициите? Новото строителство ще е между 2 и 3 млн. лева, дългосрочните инвестиции в модернизация на инфраструктурата възлизат на около 500 – 600 хил. лева на година. Стартирахме преди две години, поне още три ще вървим напред, тъй като не може да си позволим да затворим и да направим всичко наведнъж, правим го частично в месеците, в които графикът позволява. Голямата инвестиция – парцелът и залата, е с банков заем, докато 90% от ремонтите са със собствени средства. Освен в базата успоредно текат и много инвестиции в техниката – аудио-визуална, мултимедия и микрофони, щандово строителство. Материалите и конструкциите, с които работим, също имат нужда от постоянно обновление. През май за 52-ри път ще се проведе едно знаково за “Интер Експо Център” събитие – международното изложение “Булмедика/Булдентал”, посветено на медицината и денталната медицина. Разкажете повече за него. Това е най-дългогодишното ни бизнес събитие. Навремето, през 60-те години на миналия век, германската фирма, която беше наш партньор, впоследствие и един отакционеритев “Интер експо център”, стартира медицински симпозиум в София, който се съпътстваше с малко изложение. В следващите години изложението набираше скорост и мащаби и стана водещо. Оттогава досега “Булмедика/Булдентал” се провежда ежегодно, няма нулева година, дори и в най-кризисните времена в България. С медицинското изложение открихме първите зали на “Интер Експо Център” на 15 май 2001 г. Мога да кажа, че то бе причината тази инвестиция да бъде осъществена. До средата на 80-те години близо 80% от фирмите, които участваха на “Булмедика”, бяха чуждестранни и впоследствие откриха дъщерни дружества или представителства в България. Те не бяха доволни от локациите, на които се провеждаше събитието, тъй като в София нямаше професионален изложбен комплекс, и това беше един от мотивите да бъде осъществена тази инвестиция. Впоследствие стартирахме нови проекти и “Интер Експо Център” стана домакин на изложения, покриващи и много други сектори от икономиката. |
Бизнесът на Фокус: Валдин Солар
Бизнесът на Фокус: Представяме на Вашето внимание : ВАЛДИН СОЛАР Проектиране, доставка и изграждане, ремонт и поддръжка, мониторинг и реновиране