Търговско-Промишлена Камара – Пловдив взе участие в работна среща във формат „фокус-група“ на тема „Винен туризъм в Тракия”, която се проведе на 6 март 2020 в офиса на „Организация за управление на Тракийски туристически район“. В групата участваха представители на браншови организации, туроператори, журналисти и университетски преподаватели от област Пловдив, които активно работят в полето на винения туризъм.
Фокус-групата бе водена от Гавраил Гавраилов – изпълнителен директор на „Организация за управление на Тракийски туристически район“. В рамките на предварителния сценарий бяха обсъдени ключови понятия, нагласи и преки наблюдения на участниците. Направиха се важни изводи за бъдещето на сектора „винен туризъм“ в Туристически район Тракия, който е сред двете водещи специализации според Националната стратегия за туристическо райониране в България.
Ето и някои от най- интересните заключения:
Очертаха се типични профили на винените туристи:
· Идеалният турист е българин, който след посещение на конкретна изба би станал редовен клиент и би правил препоръки към свои приятели.
· Желания турист – това е дебютант, който все още няма формирана винена култура и е склонен да опитва нови и непознати неща.
· Недостъпния на този етап турист е чужденец с високи финансови възможности и богата винена култура, на който му липсва информация. При посещение в страната го спира лошата инфраструктура и липсата на места за хранене, които предлагат комбинация от местно вино с местна храна в близост до избите.
· Реалните туристи сега са повече чужденци, отколкото българи. Българите търсят по-скоро хотел на село, а винарската избата е бонус към по-широкия спектър от услуги.
Символите на района и връзката с кулинарните традиции.
Популярните символи като роза и колесница са преекспонирани и вече са превърнати в кич. Подходящи символи за винения туризъм са ритуалните съдове от тракийските съкровища, вакханалиите, римската баня и пиенето, връзката вино-религия. Ако трябва да се прави графичен символ за винения туризъм, трябва да се стилизира чепка грозде или ритон. Липсва модерен стил във визията на виното и траките. Тракия като цяло е регион, където са живели траки, което включва също части от Турция и Гърция. Може би най-популярен международен символ за траките и виното са съдовете от Панагюрското съкровище.
Всички интересни изводи от преведената дискусия, можете да намерите на страницата на Туристически район Тракия.
След края на кризата с коронавируса през април предстоят следващите стъпки в стратегията за развитие на винения туризъм в Тракия.
Източник: trakiatour.com