Г-жа Добрина Проданова, председател на Търговско-Промишлена Камара – Пловдив, откри бизнес семинара за Хонг Конг с кратка приветствена реч. Тя поздрави гостите на града и лектори в семинара: Mr Sam Hui – Deputy Representative, Hong Kong Economic and Trade Office, Brussels; Ms Winsome Chan – Director – Germany & Central Europe, Hong Kong Trade Development Council; Ms Paula Kant – Head of Investment Promotion at InvestHK, Brussels. В словото си, г-жа Проданова наблегна на факта, че твърде слабо към момента е оползотворен капацитета за развитие на търговски отношения между Китай и България, както и огромните възможности, които предлага Хонг Конг като врата, не само към Китай, но и към целия регион.
Семинарът премина при засилен интерес от страна на пловдивския бизнес, като близо 30 % от присъстващите споделиха,че поне веднъж са пътували до Хонг Конг.
Презентациите представиха кратко и съдържателно развитието на Хонг Конг към момента, както икономически, инфраструктурно, така и в политически аспект, като акцентираха върху особеностите между двете системи /тази на Хонг Конг и на континентален Китай/, и какво е значението им за бизнеса.
Организациите InvestHK и Hong Kong Trade Development Council, които разботят за подкрепа и популяризиране на бизнеса с Хонг Конг в Европа представиха накратко своите услуги и акцентираха върху възможностите за посещение на търговски изложения в Хонг Конг в т.нар. “пакети”, предлагани от тях вкл.: информация за събитията, съдействие за органзиация на пътуването, предварително организирани двустранни срещи по време на изложенията и др.
Интерес представляваха и кратките статистически извадки за търговския оборот между България и Хонг Конг, съгласно които най-внасяните продукти у нас са: телекомуникационно оборудване и части (43,8 %), електрическа апаратура (21,4 %) и офис техника (4,2 %). Българският износ за Хонг Конг се съставлява основно от полупроводници (28,9 %), инструменти и апаратура за медицински, дентални и ветеринарни цели (13,8), играчки и спортни стоки (11 %).
Нарастващ интерес се наблюдава и от страна на българските посетители на търговски изложения в Хонг Конг, като за миналата година само за изложенията организирани от HKTDC са били посетени от 280 български участника, и 4 изложители в секторите Вино и Детски играчки.
По време на семинара, се представи и една от българските фирми, посетили Хонг Конг тази година: Ru Watch Ltd., които се занимават с търговия на часовници. Представител на компанията, г-н Христо Стефанов разказа за впечатленията си от изложението и как то е повлияло на бизнеса.
Семинарът завърши с коктейл и нетуъркинг, където бяха очертани насоки за последващо сътрудничество между Търговско-Промишлена Камара – Пловдив и организациите InvestHK и Hong Kong Trade Development Council.