“От нашето семейство за вашето семейство” – марката “Димитър Маджаров” на 30 години

Едва ли има българско домакинство, което да не познава месните и млечните продукти с марката “Димитър Маджаров“. Създадена преди 30 години, фирмата произвежда храни “от нашето семейство за вашето семейство”, а марката вече е символ на качество и автентичен вкус. Семейната предприемаческа история пък е показателна за това как може да се развие успешен бизнес от “нулата”.

Началото
Компанията е създадена от Юлия и Димитър Маджарови през 1991 г. като фирма за търговия с хранителни продукти. Двамата инженер-технолози бързо се ориентират в бизнес средата и през 1994 г. откриват първия цех за производство на колбаси. Пет години след това започват да правят и млечни продукти в мандра, взета под наем. Днес марката “Димитър Маджаров” предлага над 160 млечни и месни продукти и храни с традиционно специфичен характер, сертифицирани в Европейската общност и по БДС стандарт. Компанията притежава две производствени предприятия – млекопреработвателно в гр. Стамболийски с дневен капацитет до 80 тона свежо българско мляко и месопреработвателно в гр. Пловдив с капацитет до 30 тона месо дневно. Фирмата има европейски сертификати за най-високо качество и износ на 4 континента. В началото за семейната фирма работят 5 души, а 30 години по-късно – над 320.

Семейният модел
“Димитър Маджаров-2” е семейна фирма. Месното производство се ръководи от Димитър Маджаров, а млекопреработката – от Юлия Маджарова. Децата на двамата основатели също участват в поддържането на добрия имидж на фирмата. Дъщерята Станислава ръководи маркетинга, търговията и износа. Тя е и част от екипа, който стои зад две от най-новите серии – месните продукти “Качествен живот” и млечните My BifiPro. Синът Филип е финансист и има собствен бизнес в друга сфера, но също и консултира семейното предприятие.

Нововъведенията
В месния и млечния бранш в България има около 500 производители. Конкуренцията е сериозна, а потребителските очаквания са ценово чувствителни. “Водеща ценност за нас е качеството. Налагаме го в цялата си гама от продукти. Използваме само българска суровина. Произвеждаме полезни за здравето храни и правим различни нововъведения. Стремим се да предлагаме продукти, които първо ние бихме харесали – като вкус, качество, визия”, обяснява Димитър Маджаров.

Фирмата непрекъснато експериментира с нови продукти. Първа например въвежда луканка с по-голям диаметър – Ф70, която “зрее” и се суши 60 дни. Също първи заменя популярните на пазара консерванти в месните продукти, като пуска натурална селекция колбаси (серията “Качествен живот”). Маджарови са и първите в бранша, които предлагат бели саламурени сирена и кашкавал от 4 вида мляко – краве, овче, козе и биволско. Новост за пазара е и серията функционални млечни продукти със здравни ползи – My BiFiPro.

Инвестициите
От създаването досега “Димитър Маджаров” инвестира в различни линии, технологии за опаковане, построяване и оборудване на нов завод за месопреработка, разширяване на капацитет, модернизация на собствена овцеферма и други. Последната инвестиция е от 500 000 евро – в производство на прясно мляко “Димитър Маджаров”. Години отнема на компанията да проучи потребителските вкусове и да организира процеса. Резултатът е три вида прясно мляко: с масленост от 3.6%, 2.00% и 4.5%. Използваната суровина е 100% българска, само от първа категория сурово мляко. Не се добавят никакви изкуствени протеини, сухи или кондензирани млека и консерванти.
Планират се инвестиции в нова сграда с цех за сирене, в нови разфасовки и опаковки на млечните продукти, както и комбинирани слайсове.

Водещите продукти
“Работим по отраслови норми, технология и български държавен стандарт, валидни от 90-те години на XX век”, разказва Юлия Маджарова. “Продуктите ни трябва да са истински, а вкусът – като от едно време” , допълва тя.
Месните деликатеси като луканка “Маджаров”, луканка “Панагюрска”, кайсерован врат “Тракия”, филе “Монтана”, сух салам “Бургас” и филе “Елена” са сред най-предпочитаните от потребителите. Колбасите от серията “Качествен живот” също се радват на популярност. Тази серия е направена само от свежо месо, прясно смлени подправки и жива закваска – Lactobacillus plantarum GLP (пробиотичен лактобацил), изследвана в Харвардския медицински факултет. И ако за потискането развитието на микроорганизмите в стандартните сурово-сушени продукти се използват нитрити, тук тази функция се изпълнява от природната закваска.
От млечните продукти на фирмата най-много се търсят кравето сирене “Маджаров”, кашкавалът по БДС стандарт, пушеният кашкавал и киселото мляко. По данните на Euro Senso Lab киселите млека “Димитър Маджаров” с 3.6% и 4.5% масленост са на първо място по предпочитание, с най-високи оценки за мирис, вкус, цялостно впечатление и специфични характеристики като повърхност, гъстота, масленост. Във всички тях се използва само проверена българска суровина и закваска с Lactobacillus bulgaricus.

Пускането на нов продукт “коства” на фирмата години обстойни проучвания и тестове за вкус, качество, визия. За разработването на “Качествен живот” са нужни 3 години. Толкова време отнемат и проучванията на прясното мляко. “Ако ще е млечен продукт, да е от мляко, ако ще е месен – от месо.” Това е мотото, от което се водят Димитър и Юлия Маджарови още от създаването на компанията.

Пазарите
Първият износ на “Димитър Маджаров” е на сирене за Австралия и Нова Зеландия. Днес компанията присъства в почти цяла Европа и в държави като Ливан, Израел и др. Всяка година износът бележи ръст, основно при млечните продукти. “През последните 3 години отчитаме ръст в търсенето на бели саламурени сирена не само от краве, но и от овче и козе мляко”, разказва Станислава Маджарова, която отговаря за новите пазари.

Млякото и месото на бъдещето
За Юлия Маджарова “млякото на бъдещето” е в удобна опаковка, здравословно, безлактозно и произведено при още по-строги хигиенни изисквания. “Най-големият лукс за съвременния човек е времето”, допълва Димитър Маджаров. “На него му трябва нещо, което е лесно за приготвяне – нарязани предварително мезета, грил продукти от свежи меса… по-голям асортимент в по-малък грамаж. Затова и месните продукти на бъдещето ще са удобни, с по-ниско съдържание на сол и добавки. И задължително от месо.”

Наследството
“Цялото ни семейство е в бизнеса”, коментира Димитър Маджаров. “Важните въпроси обсъждаме заедно. Управлението е по-лесно, защото има естествено обединение между нас, общ интерес и грижа един за друг.” Димитър и Юлия Маджарови мечтаят наследниците им да продължат да поставят на трапезата на всяко българско семейство в България и в чужбина поне един продукт с тяхната марка. От семейство Маджарови за нашите семейства, за тези на децата и внуците ни.

Източник: https://www.dnevnik.bg/

@90

Facebook
LinkedIn
Email
Print

Новини:

Весели празници!

Целият екип на Търговско-Промишлена Камара – Пловдив Ви пожелава Весело посрещане на Коледните и Новогодишните празници! Бъдете здрави и нека

Вижте повече >>