“Макском” атакува пазара с велосипеди на ток

Пловдивската компания “Макском” ще увеличи многократно обема на произведените електрически велосипеди през 2018 г. спрямо предходната година, като 100% от тях са предназначени за експорт. Внушителната бройка води до сериозен ръст в продажбите и приходите на компанията, което е голямо предизвикателство и разкрива нови възможности за нас, обясни изпълнителният директор Николай Бояджиев.Той уточни, че от 2019 година се очаква да се въведе антидъмпингово мито при вноса на е-велосипеди от Китай. Антидъмпинговото мито осигурява известна защита на европейските производители на велосипеди, обединени в Асоциация „CONEBI”, в която членува и “Макском”.  Това мито се отразява позитивно на бизнеса, доказателство за което е завишеният интерес към е-байковете на “Макском” от страна на Западна Европа. Основни клиенти са големи фирми и едни от най-популярните брандове за велосипеди и спортни стоки от Германия, Холандия, Франция, Дания, като велосипедите се изработват по поръчка с техните брандове. В повечето случаи пловдивската компания финансира процеса и участва в дизайна и изготвянето на спецификациите на съответните клиенти, което няма нищо общо с ишлемето.

Когато работим за фирми с над 100-годишна история в бранша и сме спечелили доверието да произвеждаме техните марки, за нас това е много висока оценка, което е гаранция за качеството, с което работим. Преди да заработим с дадена европейска компания и да ни се доверят за производство на велосипедите с техен бранд, ние преминаваме през тежки одити от социален и технически характер, които най-общо включват следните направления: детски труд,  принудителен труд, свобода на сдружаване, разрешителни и периодични проверки, управление на риска на безопасността, управление на химичните вещества, пожарна безопасност и евакуация, жизнена среда, работно време, възнаграждения, управление на човешките ресурси и социалната отговорност. Това като цяло е сериозно сито, което пък ни прави успешни като производител и добри като работодател, каза г-н Бояджиев.

Той допълни, че над 95% от цялата продукция на “Макском” е за износ, като в България се реализират само собствените марки. Пазарният дял, който държи компанията у нас, е около 40%.

Г-н Бояджиев обясни, че често потребителите в България  не разбират какво точно е електрически велосипед и са скептични към неговия смисъл и предназначение. Хората често мислят, че просто се возиш на велосипеда, а всъщност този вид велосипеди също се задвижват чрез въртене на педалите от колоездача, но имат електрически мотор и батерия, които при въртене се включват и добавят мощност, респективно, скорост. По този начин се осигурява допълнителна мощност, която облекчава човека при преминаване на трудности, възвишения и ако той самият е с наднормено тегло или здравословни проблеми, като дава възможност за изминаване на по-дълги от обичайното маршрути. На Запад има правителствени програми, с които се стимулира потреблението на велосипеди от хора, които да ползват велосипеди за придвижване до работното място. Във възрастовата категория над 55 години има хора, които са по-уязвими от натоварване, а благодарение на е-технологията се удължава периодът, в който човек може да се наслади от карането на велосипед. Всъщност няма възрастово ограничение за ползване на е-велосипед, както и ограничение от вида на велосипеда според терена, на който ще се ползва. Е-велосипед може да бъде и градски, и планински, и теркинг, и шосеен.

През годините технологиите за производство на е-байкове се развиват, а те стават по-достъпни за джоба на потребителите. Ако допреди няколко години един такъв велосипед е  струвал между 3-4 хил. евро, в момента може да бъде намерен и на цена между 1000 и 1200 евро. Въпреки това до момента няма интензивно търсене в България на този вид велосипеди, което пък е факт в Европа. На Стария континент се продават ежегодно около 20 млн. велосипеда. Допреди няколко години стотина хиляди от тях са били електрическите, т.е. делът им все още е нисък. Този дял обаче се увеличава с 200-300% на година, така че темповете, с които се движи този сегмент, са изключително динамични.

НАЧАЛОТО

Пловдивската компания „Макском” ЕООД е създадена през 1996 година. Разполага с внушителна производственo-складова база, разположена на около 42 000 кв. м застроена площ. Годишният  капацитет на дружеството е за над 400 000 велосипеда годишно. През 2001 г. “Макском” прави първия износ на велосипеди собствено производство за страните от ЕС. Най-известните му собствени марки, с които се доказа на пазара, са Sprint и Shock blaze. Техните колекции са съставени от над 40 модела в 7 категории алуминиеви и карбонови велосипеди. Днес дружеството е част от холдинга MAXEUROPE и един от най-големите производители на велосипеди в Източна Европа.

Източник: www.marica.bg

@90

Публикувано на 2018.06.06
Facebook
LinkedIn
Email
Print

Новини:

Весели празници!

Целият екип на Търговско-Промишлена Камара – Пловдив Ви пожелава Весело посрещане на Коледните и Новогодишните празници! Бъдете здрави и нека

Вижте повече >>