Българска агенция за инвестиции (БАИ) започва кампания за представяне на България като нова „nearshoring“ дестинация в световен мащаб. Това означава, страната ни да се позиционира като отлична дестинация за релокация на производства по скъсяване на веригите на доставки. Нещо, за което се заговори още с възникване на коронакризата и блокирането на големи европейски икономики през март.
И докато тази цел за държавата ни е още на ниво концепция, Пазарджик успя да привлече цялото производство и логистика на германската автомобилна корпорация “Костал”, съобщи в началото на месеца кметът Тодор Попов. “Костал” затваря заводите си в Словения и Словакия и ще мести всичко в града, където компанията също има производство. Става въпрос вероятно за 5000 работни места, предположи градоначалникът. В момента автомобилната корпорация строи общежитие и комплекс за услуги в пазарджишкото село Добровница. От германско-българската индустриално-търговска камара потвърдиха, че доста техни членове поглеждат към България с цел именно скъсяване на доставките.
Засега инициатива на БАИ включва видеоконференции с представители на бизнеса, инвеститори и членове на Двустранните търговски и индустриални камари, участие на български посланици и търговски аташета.
Източник: https://www.marica.bg
@90